تبلیغات در اینترنتclose
استفاده از مکمل بنزین (اکتان بنز و بی ام و)
زمان جاری : شنبه 16 فروردین 1399 - 6:59 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :





به انجمن وب تاسیسات ساختمان خوش آمدید,در این انجمن ما و شما درمورد مسائل تاسیساتی مطالب گذاشته بحث و گفتوگو میکنیم tasisatsakhteman.rozblog.com
تعداد بازدید 20
نویسنده پیام
bbshop آفلاین



ارسال‌ها : 4
عضویت: 6 /12 /1397
استفاده از مکمل بنزین (اکتان بنز و بی ام و)
بسیاری به غلط تصور می‌کنند که عدد اکتان بنزین نشان دهنده احتراق بهتر آن است. در صورتی که اصلا اینطور نیست. عدد اکتان نشان دهنده این موضوع است که مقاومت بنزین در مقابل احتراق بدون جرقه چقدر است.
بنزین در اثر دو عامل گرما و تراکم ممکن است آتش بگیرد. به این عمل، احتراق بدون جرقه می‌گویند. به همین دلیل اگر بنزینی با اکتان بالا را در ظروف در بسته بریزید، احتمال آتش سوزی کمتری دارد. در حقیقت این نوع بنزین‌ها به نسبت بنزین‌هایی با اکتان پایین نیاز به انرژی بیشتری برای شوغ احتراق دارند.
چرا بنزین با اکتان بالا برای خودرو مفید است؟
همانطور که می‌دانید، بنزین با اکتان بالا برای خودرو مفید بوده و باعث عملکرد بهتر آن می‌شود
به نظر می‌رسد که هرچقدر احتراق سریع‌تر انجام شود، خودرو هم سریع‌تر حرکت خواهد کرد و به همین طریق فشار کمتری به شمع خواهد آمد. پس از این روش باید نتیجه گرفت که بنزین با اکتان پایین احتراق سریع‌تری خواهد داشت و باید برای خودرو بهتر باشد.
اما با این وجود در اکثر خودرو‌های به روز، گران و خارجی، درج شده که تنها از بنزینی با اکتان بیش از 96 استفاده کنید. این یعنی اکتان بنزین معمولی برای آنها مناسب نیست و تنها باید از بنزین سوپر استفاده کنند! اما واقعا چرا؟ در حقیقت برای اینکه شما دلیل این موضوع را بیابید، باید با اصطلاحاتی همچون نسبت تراکم، ناک و احتراق زودهنگام آشنا شوید.
نسبت تراکم چیست؟
خب تقریبا در همه ما در کتاب‌های درسی دوره مدرسه خودمان در مورد نحوه عملکرد موتور خودرو خوانده‌ایم. موتورهای حال حاضر اکثر چهار زمانه هستند. چهار زمانه یعنی در چهار مرحله پیشرانه خودرو تامین می‌شود. این چهار مرحله عبارت‌اند از: مکش، تراکم، احتراق و تخلیه
در مرحله اول هوا و سوخت که همان بنزین باشد، داخل محفظه سیلندر مکیده می‌شوند. برای این کار پیستون به پایین‌ترین سطح خود می‌آید تا عمل مکش را به خوبی انجام دهد. در مرحله بعدی پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند تا باعث تراکم و ترکیب هوا و سوخت شود. قطعا بر اساس حرکت میل لنگ، طول شاتون و ارتفاع پیستون، برای تراکم پیستون تا ارتفاع خاصی بالی می‌آید.
برای درک بهتر نسبت تراکم، فرض کنید که داخل فضای سیلندر را از 1 تا 100 شماره گذاره کردیم. زمانی که در مرحله مکش هستیم، پیستون تا آخرین جای ممکن به پایین می‌آید و فضای سیلندر به اندازه 100% خالی است. اما زمانی که عمل تراکم انجام می‌شود، پیستون تا فضای 10 درصدی سیلندر بالا می‌آید. این میزان در خودرو‌های و موتور‌های مختلف کاملا متفاوت است.

ادامه مطلب در وبلاگ سایت بی بی شاپ به نشانی bbshop.ir مراجعه فرمائید.

امضای کاربر : اکتان بنز
اکتان بی ام و
یکشنبه 27 مرداد 1398 - 15:57
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

این انجمن تهد سازماندهی وب تاسیسات ساختمان میباشد,در این انجمن ما و شما درمورد مسائل تاسیساتی مطالب گذاشته بحث و گفتوگو میکنیم tasisatsakhteman.rozblog.com

تماس با ما | استفاده از مکمل بنزین (اکتان بنز و بی ام و) | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS